Biroul de Credit este o societate de drept privat care isi desfasoara activitatea in Romania inca de acum 16 ani (a.c. 2019), a fost infiintata la initiativa sistemului bancar romanesc si in a carei baza de date sunt incluse absolut toate informatiile legate de creditele acordate de institutiile financiare din Romania, care functioneaza potrivit legii.

Multi dintre voi poate ca v-ati confruntat cu refuzul de a va fi acordat un credit atunci cand l-ati solicitat, din cauza faptului ca figurati cu un istoric negativ in arhiva Biroului de Credit.

Avand o baza de date impresionanta si actualizata permanent, Biroul de Credit poate sa ofere toate informatiile legate de credite obtinute de la banci sau IFN-uri si contractele realizate pentru leasing și daca acestea au fost asigurate de catre o societate de asigurari impotriva riscului de neplata. Cine are nevoie de astfel de informatii? Bancile, institutiile financiar nebancare, societatile de asigurari si organizatiile de recuperare creante, toate avand numele generic de Participanti.

Informatii prelucrate de catre Biroul de Credit

In cadrul Biroului de Credit se prelucreaza informatii care privesc solicitantii si pe cei care primesc credite – persoane fizice.

Concret, aceste informatii includ date care fac referire la:

  • identificarea persoanelor vizate;
  • angajator;
  • creditele solicitate sau acordate;
  • evenimentele care intervin in derularea creditului: restructurari sau refinantari, darea in plata, cesiunea contractului de credit, cesiunea creantei;
  • relatiile cu alte conturi;
  • insolventa;
  • numarul de interogari pe care Participantii le-au efectuat pentru persoana vizata.

Cat timp poate ramane o persoana fizica in baza de date a Biroului de Credit?

O intrebare cu un raspuns pe care multi nu il stiu! Toate inregistrarile referitoare la persoanele fizice care au obtinut credite, se pastreaza timp de patru ani in arhiva Biroului de Credit.

Pe de alta parte, datele despre cei care au aplicat pentru credite, dar care nu le-au primit, indiferent de cauza, raman in sistem doar sase luni.

Cum se pot sterge datele din Biroul de Credit?

Exista doar doua situatii in care informatiile pot fi sterse din baza de date a Biroului de Credit:

  • cand perioada de pastrare a acestora expira – dupa cum ati vazut anterior, dupa sase luni sau dupa patru ani. In momentul in care perioada expira, datele se sterg automat din sistem;
  • cand prelucrarea informatiilor a fost realizata fara respectarea normelor legislative in vigoare, caz in care, la cererea intemeiata a persoanei care solicita stergerea din sistem, Participantul trebuie sa dea curs solicitarii.

Orice persoana fizica care isi doreste sa intre in posesia datelor inregistrate in Biroul de Credite, are posibilitatea de a se adresa Biroului – direct, online sau prin Posta – sau se poate adresa Participantilor, pe aceleasi cai. Raspunsul se poate primi (dupa caz) direct, prin e-mail sau prin Posta, in maxim 30 de zile de la data la care s-a facut solicitarea.